1 Temmuz 2010 Perşembe

ROY HODGSON VE LİVERPOOL VİZYONU

















Yeni TD Hodgson kariyerinde 15 farklı takım çalıştırmış ve genellikle orta veya alt sıraların müdavimi takımlarda başarılı olmuş bir menajer…

Menajerlik kariyerine Halmstad’da başlayan Hodgson, belki de İngiltere’nin yurtdışında en çok takım çalıştırmış menajeridir. Çalıştırdığı takımları alt tarafta verelim hemen

1976–1980 Halmstad

1980–1982 Bristol City

1983–1985 Örebro

1985–1990 Malmö FF

1990–1992 Neuchâtel Xamax

1992–1995 Switzerland

1995–1997 Inter Milan

1997–1998 Blackburn Rovers

1999–1999 Inter Milan

1999–2000 Grasshopper

2000–2001 Copenhagen

2001–2001 Udinese

2002–2004 United Arab Emirates

2004–2005 Viking

2006–2007 Finland

2007–2010 Fulham

Bu takımlarda ki başarıları ise, Halmstad ile 2, Malmö ile 2 İsveç şampiyonluğu, İnter ve Fulham ile UEFA finali ve İsviçre milli takımı ile EURO96.. Dediğimiz gibi sıradan takımların başarılı hocası..

Hodgson’la ilgili endişelerimizi dile getirirsek eğer, bütün futbolla ilgilenlerin söylediği gibi Yerleşmiş Rafa sistemi ne olacak, bildiğiniz gibi alan savunması ile defansif sayılabilecek kontrollü bir 4-2-3-1 oynuyorduk. Hodgson “klasik” sayılabilecek 4-4-2 oynatıyordu takıma, şimdi sorularımız şunlar,

  • Oyun sistemimiz ne olacak ?
  • Takımda ki İspanyol ağırlığı (staff dahil) korunacak mı dağılacak mı ?
  • Torres, Zamora’nın rolüne soyunacak mı? Yapamazsa –ki yapamaz- ne olacak ?
  • 4-4-2 oynarsak ileri ikili nasıl olur, forvet olmadığından transfer yapacak mı bu bölgeye ve hangi parayla yapabilecek ?

Bütün bunlar ligdeki gidişatımızı belirleyecektir bana göre..

Şimdi kendi fikirlerime geçersek, Hodgson EPL’de bu yıl yılın menajeri seçildi ve takımı 13. oldu tabi birde UEFA finali oynadı. İsviçre ve İsveç’de yaptıklarına bakarsak büyük başarılar bunlar. Kabul edelim çok başarılı bir adam değil aslında.. Liverpool’un başına geçme sebebi ise az parayla, paraya göre iyi iş çıkarması.. Transfer bütçesi’de yıl sonunda belli olduğu üzere 15M £ dolaylarında olacaktır ve tahminimce bu konuşulmuştur da. Bu şartlar bizim şerefsizler için bulunmaz bir fırsat tabi..

Hodgson tarafından bakarsak geçmişte çalıştırdığı İnter’le bugünkü arasında dağlar kadar fark var, dolayısıyla bu çapta bir kulübü aslında ilk kez çalıştırma fırsatı eline geçiriyor ki bunu resmi sitede ki röportajında söylüyor zaten.. Bunun için aslında transfer bütçesi falan ikinci planda Hodgson için. Hodgson’da kazandı bu durumda.. Yani yönetimle Hodgson arasında kazan kazan ilişkisi oldu bu durum.

Ama olan Liverpool’a oldu zannımca, bunun sebebi olarak Hodgson’ı görmüyorum elbette ama yarın takımı 600 M £ a dubai’den biri alırsa, 100 M£ transfer bütçesi verirse takıma, böyle bir takım Hodgson’a emanet edilir mi ? Kariyerine bakarak ben emanet etmem derim.. Olan Liverpool’un bir/iki yılına olacaktır. Bu aynı zamanda Liverpool’un kaybolan vizyonudur bana göre..

Bir diğer açıdan, EPL’de hep planlamacı TDlerin şampiyonluklarını gördük, Mourinho, Wenger, Fergie.. Hodgson’ın böyle bir verisi henüz elimizde yok ne yazık ki..

Yine de biz Türkiye’den REDSBLOG olarak Hodgson’ın arkasında duracağımıza ve bizden istenen desteği kendisine vereceğimize kıymetli Liverpoolseverler önünde söz veriyor ve yeni görevinde başarılar diliyoruz..

8 yorum:

aea dedi ki...

Sabır, sabır, sabır... Biz sabretmeye alıştık ama göreceğiz bakalım Hodgson bu enkazın üzerinden kalkabilecek mi? Ligde ne yapacağından çok lig başlayana kadar ne yapacağını tartışmak gerek. Öncelikle elinde tutması gereken oyuncuları, sonra da alacağı oyuncuları tartışmak gerek.

Gerrard, "Roy, Liverpool için doğru isim" demiş. Hayırlı olsun.

Shareef dedi ki...

Hiçkimseyi kaybetmek istemiyorum diyor ama oda biliyor ki bazı şeyler onun elinde değil..

Gerrard attan inip eşeğe biniyoruz diyemeyeceğine göre :D

Man Of The Match dedi ki...

Bürüneceğimiz vaziyet belli daha dirençli hırçın sağlam duran bir oyun tarzı.(Agger,Aqua,Torres,Gerrard hatta Degen ve Skrtel gibi sürekli sakatlık problemi yaşayan oyuncularla nası olcak göreceğiz)
Gerrard ın Roy için dediğinden sonra Keane için de dediği geldi aklıma''Keane i yıllar önce almalıydık.Aradığımız doğru oyuncu''
Bence bu yıl ne olursa olsun oyuncular için de büyük bir ders oldugu için geçen yılki sancılı dönemi yaşayacagımızı düşünmüyorum 4. 5. oluruz en azından ve baktıgımızda çalıştırdıgı takımları kupada sona kadar götürdüğünü görüyoruz Bir Avrupa ligi ve yanında eşantiyondan Fa cup veya Lig Kupası gelirse hiç şaşırmayalım ama lig için fazla ümit yok.
Başarılar dileriz..

footballMovement dedi ki...

http://www.footballmovement.com/liverpoolda-roy-hodgson-donemi-basladi.htm

gündüz bende fikrimi yazmıştım.
aşşağı yukarı aynı düşüncedeyiz ağbi..
benim merak ettiğim İngiliz basını bu ve buna benzer konularda neden bu amerikalıları topa tutmuyorlar?

Hodgson'a gelince sadece şunu söylerim.
İngiltere'nin mustafa denizlisidir...

Shareef dedi ki...

MOTM: daha hırçın daha ingiliz ama kadro fazla avrupalı :D dediklerine katılmamak mümkün değil..

Footballmovement: Bloğuna yorum bıraktım zaten :d

Can dedi ki...

En çok sen sevineceksin yanıldığına; en azından ben öyle umuyorum =) Hodgson'a inancım tam ki, yaşanan ikilikleri ortadan kaldırarak başladı işe. Herkesi kucaklaması çok önemli. Bizde ateşin biraz düşmesi, gözden ırak olmamız daha hayırlı olacaktır.

Oyun planında aman sayılara bağlı kalmayın. Fulham'daki 4-4-2'yi Gera'yı orta sahaya getirerek, 4-4-1-1 gibi oynatıyordu. Üstelik alan savunması konusunda bir uzmandır Hodgson. Yani Rafa'nın bıraktıkları onun işini kolaylaştıracaktır; bunu yıkmayacak kendi bol paslı futbolunu getirecektir.

Hodgson'ın herhangi bir İngilizden en büyük farkı yıllarca dışarıda çalışması ve tipik İngiliz futbol mantığından uzak olmasıdır.

Hodgson'ı kötü ve yetersiz göreceksek kolay; ama 16 kişi ile Avrupa Ligi finali ve düşmemeye oynayan bir takımın 13.lüğü az buz değildir. İyi tarafından bakmak ve heyecanlı yaklaşmaktır önemli olan bu saatten sonra.

Hodgson bana göre bir vizyon kaybı değildir kesinlikle. Bir yeniliktir. Redknapp'ın Tottenham şansı, Hodgson için Liverpool'dur ve kendi söylemlerinden bunu çok iyi kullanabilmek için her şeyi yapacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Rafa'yı seviyorum ama, bir maçı bir maçını tutmayan, sıkıcı futbolundan baygınlık geldi artık. Oyunu eline alan Liverpool istiyorum ben. Benimki ile Rafa'nın takımının ortası da Hodgson'dır bana göre. Ümitli olalım bence. İyidir pozitif düşünmek :)

Shareef dedi ki...

2. günde yaptıkları ısındırdı beni kendine :D UEFA ve FIFA da hakem hocalıkları falan yapıyormuş bloğu çok bilgiye boğmak istemediğimden yazmamıştım bir yerde alan savunmasında dünyanın en iyisi falan diyordu. Dünyaya o anlatmış bir ara :D

Eğer sen diyorsan rakamlara bağlı kalma ben sana inanırım bloğunun müdavimlerinden olarak :D

benim temel endişem Hodgson yardımcısını getirecek Sammy gidecek, Dalglish de gidecek diyorlardı böyle böyle kimliğimizi kaybediyoruz diyeydi. Liverpool bu geleneğiyle varolabilecek bir kulüp diğerleri gibi olamaz (bkz Chelsea) ama gidiş fena değil kabul etmek lazım hyypia falan..

fizyoterapist dedi ki...

gerrarda,reinaya ve carra ya güveniyorum..bunlar takımla yeni TD ü kaynaştıracak isimler.gerrardın yeni TD için söylediklerine inanıyorum ve güvenmek istiyorum:Dsami hyppia gelirse süper olur zaten gitmesi başlı başına çok büyük bir hataydı