30 Aralık 2012 Pazar

OCAK AYI TRANSFER DÖNEMİ




Kıymetli Liverpoolseverler 3 atıp bir sonra ki hafta 3 yemeye devam ediyoruz.  Takım tamamen dengesiz bir şekilde geçirdi bu ayı..  Takım eksik, etkisiz ve maalesef yetersiz. WBA bile bizden iyi bir takım, ironiye bakın ki menajeri Steve Clarke…

Öncelikle gidecek oyunculara bakalım, Cole’un gideceği kesin gibi, Coates (Santos – kiralık), Pacheco (Blackpool-Kiralık), Robinson (Blackpool-Kiralık)

Aşağıda 10 maç ve üzeri oynayan futbolcularımızı göreceksiniz. 5 maç ve üzeri derseniz bu listeye Borini, Cole, Nuri, Carra ve Wisdom’u ekleyebiliriz. Yani Liverpool sonradan girenler dahil sadece 18 oyuncuyu 5 maç ve üzeri oynatmış İstikrar için 10 maç oynasın en azından derseniz  bu sayı sadece 13 ki bu bile kadronun ne kadar kısıtlı olduğunu gösteriyor bize..
  
Raheem Sterling
18
Steven Gerrard
19
Jonjo Shelvey
15
Luis Suarez
18
Joe Allen
18
Martin Skrtel
18
Stewart Downing
10
Glen Johnson
17
Jose Reina
15
Daniel Agger
18
Jordan Henderson
11
Jose Enrique
13
Jesus Fernandez Saez
10

Ocak ayı transfer dönemi gelmişken ve BR yaklaşık bir 40-50M bütçe alacakken en önemli şey sanıyorum sorunu tam olarak teşhis edebilmektir..  Böylece bu kadar dar kadroya 5-6 oyuncu alamayacağımıza göre nokta atışlarla hayatta kalmaya çalışacağız.

Naçizane bana göre sorunlarımız, kaleci, defans, ortasaha ve forvette:D  Şaka kale idare eder :D

Bana göre sorunlardan biri defansta, çok iyi 2 kant bekimiz var ve bunların ortasında 2 iyi stoperimiz var. Sorunda tam da burada Agger ve Skrtel her takıma lazım harika 2 adam fakat bi arada ve özellikle kalıplı adamlar da (bkz Cole ve Stoke kalasları) maalesef çok eziliyorlar.. Sizde dikkat etmişsinizdir muhakkak bizim stoperler fazla kafacı değil maalesef, bunun için bence çözüm Wolfsburg’dan Kjær yada Lazio’dan Diakite (gerçi takımı ile yeni kontrat için görüşüyorlarmış). 

BR ortasahaya da mümkünse oyuncu bakıyor ama bence göbekte bir sorunumuz yok. Yapılacak şeyler, bence ortasıra bir oyuncu olan Shelvey daha az kullanılmalı, Nuri her halükarda katkı verecektir onu oynatmaya devam etmeli, Allen 3-5 maçta 1-2 maç dinlendirilmeli belli ki bizim ortasaha da ağırlık merkezimiz Lucas ve Gerrard, bu iki adamı her maçta oynatmalı.. BR’nin bahsettiği  klasik 10 numaraların belki de sonuncusu elimizde yetişiyor, Suso ve çok dehşet bir tekniğe sahip BR’den ricam lütfen onu yerinde oynat..

Bu transfer döneminde Tom Ince’i almaya çalışıyoruz. Yani kanat oyuncusu bakıyoruz ama bence son derece yanlış bir transfer olacak elimizde hali hazırda Assaidi, Downing ve Sterling var. Ve bunların hiçbiri istediğimiz verimi vermedi . Sebebi zannımca Suarez o kadar hareketli ve her bölgede topla buluşuyor ki, ne istediğimiz zaman 18 içinde olabiliyor nede öyle öndirek arka direk koşuları yapabilen bir forvet. Dolayısıyla klasik kanat oyuncularına gerek yok.  Bize gerekli olan Sturridge gibi kanat forvet yada daha forvet gibi oynayabilen kanat oyuncusu en azından Sterling gibi..

Forvet bölgemiz en acınacak halde buraya birden çok transfer ihtiyacımız var zannımca..  Sturridge anladığım kadarıyla transfer edildi bununla birlikte Wallcott alınabilse deneysel bir ileri üçlü ile oynayabiliriz. Şöyle sürekli değişen bir ileri üçlü kimin kanat kimin merkez belli olmadığı.. Bence bu tarz 2 adam bütün sorunları çözer forvette fakat yetmez kıymetli Liverpoolseverler buraya kuvvetli tek vuruşu olan bir Poacher yada kafa vurup top saklayabilen bir başka tür forvette başka şekil bir oyunu 2. Plan olarak sahaya koymamıza yardım eder. Bunlar için şahsen benim düşüncem Carroll’ın geri çağrılması yada  Sporting’den Ricky van Wolfswinkel’in alınması yönünde. RVW Sporting’de 36 maçta 19 gol attı ve takım berbat durumda..

Bunlarla birlikte, Schalke’de kontrat yenilemeyen Holtby(sanırım Everton’lı ama) alınabilir ucuz bir fiyata, Barça ile kontratını uzatan Tello kiralık yada satılık olabilir (Serbest kalma maddesi 10M € muş).. Öyle Michu, Ba gibi adamlar işimizi görmeyeceği gibi sorunumuzu da derinleştirir söylemedi demeyin.  Kaka yada Ronaldinho alınabilecekse bir 10 numara transferi de 10 numara olur söylemeden geçmeyelim.. Birmingham'dan Butland'da tranfer edildi gibi behey akıllı LFC yönetimi madem neden Jones ile kontrat yenilediniz.  

Son olarak son 4 sezonun TD performansını vereyim sizlere..

2012/13 Brendan Rodgers       G6 B7 M6 Pts 25 – 10th
2011/12 Kenny Dalglish           G9 B7 M3 Pts 34 – 6th
2010/11 Roy Hodgson             G7 B4 L8 Pts 25 – 9th
2009/10 Rafa Benitez               G9 B3 L7 Pts 30 – 8th

27 Aralık 2012 Perşembe

23 Aralık 2012 Pazar

LIVERPOOL 4-0 FULHAM MAÇ SONU (EPL)



2012nin bu son günlerinde alınmış çok güzel bir galibiyet. Futbolcuların güveni tekrar yerine gelmiştir A.Villa maçından sonra..

Zannımca bu galibiyet bir zafer gibi karşılanmamalı çünkü çok uzun zamandır bu kadar kötü bir EPL takımı görmedim ben. Diyebilirsiniz ki Liverpool çok iyi oynadı ondan :D hayır kıymetli Liverpoolseverler, biz sezon başından beri oynadığımız standart oyuna yakın bir oyun oynadık . Tabi birkaç özel oyuncu vardı sahada

Lucas gibi mesela Rafa onun için ne demişti İnsanlar onun ne kadar özel bir futbolcu olduğu nasıl göremiyorlar.. Allah’tan bütün TD’ler fark etti de şu an bu Lucas’a sahibiz. (Bugün Twitter’da yavaş yavaş kendime geliyorum diyor :D Hakikaten de her maç üstüne koyuyor.) 2 yıldır daha ileri oynuyor topları daha temiz paslar atıyor.

Downing mesela, her zaman kalburüstü İngiliz kanat oyuncularındandı ama nedense bir türlü ritm tutturamamıştı. Nihayet bişeyler gösterdi bize, 2 hafta önce BR ona istersen ayrılabilirsin demişti bana kalırsa hiçbir şartta ayrılmamalı.. Bu kadar kötü olmayacaktır bundan sonra hiçbir zaman ve her ihtimalde ben kendisini Assaidi’ye tercih ederim.

Enrique mesela, sol tarafta baştan başa tek başına ağalığını ilan etti. Süper bir form tutturdu maşallah O ve Johnson BR ‘ye büyük esneklik sağlıyor gerektiğinde 3-5-2 bile oynayabiliyoruz.

Suarez 2 sezondur Hangelaand karşısında bir varlık gösteremiyor maalesef ama iyi olan buna rağmen efektif ve kollektif bir oyun ortaya koydu Liverpool. Gerrard 2 sezon öncesine yaklaşıyor. BR’nin eline Ocak ayında 40-50M para geçecek.. Herşey şimdilik iyi Çarşamba günü Stoke maçından alınabilecek bir galibiyet (ki bence çok olası) bizi ilk 4 için daha ciddi düşünmeye iter..


LIVERPOOL: José Reina, Daniel Agger, Martin Skrtel, Glen Johnson, José Enrique, Lucas Leiva (Jamie Carragher, 83), Steven Gerrard, Suso (Raheem Sterling, 71), Stewart Downing, Jonjo Shelvey (Joe Allen, 74), Luis Suárez
GOLLER: Skrtel 8, Gerrard 36, Downing 51, Suárez 90+2


FULHAM: Mark Schwarzer, John Arne Riise, Sascha Riether, Aaron Hughes, Brede Hangeland, Kieran Richardson (Kerim Frei, 54), Giorgios Karagounis, Alexander Kacaniklic (Hugo Rodallega, 45), Chris Baird, Ashkan Dejagah, Dimitar Berbatov




22 Aralık 2012 Cumartesi

LIVERPOOL – FULHAM MAÇ ÖNCESİ (EPL)



A.Villa kazasının akabinde Fulham ile oynuyoruz kıymetli liverpoolseverler. Fulham bizden 2 puan eksik ve hemen  altımızda..

Fulham geçen yıl Ligdeki 2 maçı da 1-0 lık skorlarla kazanmıştı. Son 4 maçta 1 kere kazanabilmişiz Fulham’a karşı onda da Paintsil kendi kalesine gol atmış :D

SAHA: Anfield
SAAT ve YAYIN: 19:30 LigTv3
HAKeM: Mark Clattenburg


LIVERPOOL: Borini ve Kelly sakat. Cezalımız yok Assaidi’nin diz sorunu ne durumda belli değil, oynaması şüpheli yani..
Kendi sahamızda 3-3-3 yaptık bu sezon 10 gol attık ve 10 gol yedik.. 5 kez kaybettik bu sezon ama hiçbiri üst üste mağlubiyetler olarak değil. BR geçen yıl 2 Fulham maçını da kazanmış ve takımı toplam 5 gol atmış. Rakiplerimiz bu sezon 4 kere  kendi kalelerine gol atmış bu golü takımda geçebilen sadece Suarez var :D
Suarez demişken 20 dk da bir şans yakalıyormuş bu EPL’de en çok gol pozisyonuna giriyor demek.

Muhtemel 11: Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Lucas, Gerrard, Suso, Shelvey, Downing, Suarez   


FULHAM: Davies, Ruiz, Diarra, Etheridge sakat, Sidwell cezalı. Fulham son 3 maçtır yenilmiyor, %53 ile EPL’de en başarılı şut çeken takım, son 9 maçta sadece 1 maç kazanabilmişler, ayrıca son 10 deplasmanda da 1 galibiyet alabilmişler (bir bizi yendiler demek :D), 8 maçta ilk golü yemişler ve bunların hiçbirini kazanamamışlar.

Muhtemel 11: Schwarzer, Hughes, Hangeland, Riise, Riether, Baird, Karagounis, Duff, Richardson, Berbatov, Rodellega

21 Aralık 2012 Cuma

BR’NİN OCAK TRANSFER PLANI




BR bugün bazı taraftar gruplarıyla görüşmüş ve Ocak transfer planları, genç oyuncular, hayalleri, büyüyünce ne olmak istediği hakkında görüşlerini bildirmiş.

Öncelikle 2 yada 3 forvet almaya çalışacaklarını söylemiş ki bravo yağmasan da gürle diyoruz kendisine..  İstediği oyuncuları şöyle tarif etmiş hücumun her bölgesinde oynayabilen hareketli, penaltı çevresinde etkili gerektiğinde 10 numara da oynayabilecek yaratıcılıkta biri (aha Alex’i tarif ediyor) bu  az da olsa Sturridge’e uyuyor ve hatta Wallcott’a bile uyabilir.

Ocak ayında kesinlikle transferin satış tarafında olmayacaklarını belirtmiş. Genç oyuncuları satmak yerine gelişmelerine olanak vererek ileri ki yıllarda onlardan daha fazla yararlanacaklarını dile getirmiş. Bunun yanı sıra deneyimli futbolculara kapılarının kapalı olmadığını da belirtmiş.

Yaz planları içinse bir geleneksel 10 numaranın birde solbek alternatifinin takıma kazandırılması gerektiğini dile getirmiş (Robinson ?) Geleneksel 10 numara pozisyonu için Suso’dan çok büyük beklentisi olduğunu da sözlerine eklemiş.. 

19 Aralık 2012 Çarşamba

STURRİDGE LIVERPOOL’DA (MI)



Kıymetli Liverpoolseverler  1 senedir gündemimiz  de ama son 2 güm içinde acayip arttı dedikodular.. Bu gün artık Guardian ve hatta BBC bile yazınca artık olmuştur bu iş diyerek bu yazıyı kaleme aldım.

Fiyatı 12M £ civarında gözüküyor ki bu onun için makul bir fiyat. Sturridge forvet oynar , 4-3-3 oynarsan iki kenarda da oynar, çalımı vardır, son vuruşu orta düzeydedir.

95 maçlık EPL tecrübesi var. Bu maçlarda 26 gol atmış.  2011 yılında Bolton’da kiralık iken 12 maçta 8 gol atmışlığı var.

Zaten Wallcott ve Sturridge’den en az birini bana kalırsa 2 sini de almak lazımdı. Bu iş olduysa mükemmel bir iş yapılmış olacak.. 

15 Aralık 2012 Cumartesi

LIVERPOOL 1-3 ASTON VILLA MAÇ SONU



Rezil kifayetsiz bir oyundan sonra  yenildik kıymetli Liverpoolseverler.Bu maçı bana göre %50 BR %50 de takım kaybetti.

BR’den   başlarsak tek kelimeyle rezalet bir kadro çıkardı. Bu kadroda sahaya çıkacak 9 oyuncu  eğer oyuncular sağlıklıysa zaten belli. Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Lucas, Allen, Gerrard, Suarez. Karar verilmesi gereken son 2 kişi bunun için BR Sterling ve Shelvey’i kullandı bugün. (BR için bu 10 kişi aslında) Enrique olmadığından sahada Downing vardı.

Şimdi bizim takım Barça mı bütün kupaları aldı herkesi yendi de deneysel  şeyler yapıyor BR efendi. Downing’i sol bek oynatmanın ne gibi bir mantığı var..  Allah’tan adam çok özverili her maç bize 1 gol yediriyor maksimum :D  ters kademe bilmiyor doğal olarak, durması gereken yeri bilmiyor bunun üstüne kolay çalım yiyor. Önünde Enrique olunca bir nebze onun da yardımıyla bir şeylerin üstü örtülüyor ama Downing’in önünde Shelvey ne demek.

Shelvey İngiliz tipi, box to box, adamların ortasahası hayvan gibi koşuyor abi türü bir ortasaha henüz 20 yaşında ve savruk, zaman zaman dengesiz bi oyuncu.. Atlaması gereken bir kademe var önünde ama onu atlasa bile kesinlikle Gerrard olabilicek bir seviyeyi tutturamayacak.  Bu adamı açığa koymak hangi aklın ürünü sol kenarda durmadı bile..  Savruk olduğundan golde kaçırdı üstelik sadece bu maçta değil oynadığı her maçta goller kaçırıyor.

 Sterling yetenekli, teknik oldukça da akıllı ama fiziği yetersiz ve kalan maçlarda çok yıprandı artık. Bunun için birkaç hafta yedekten gelse çok daha iyi olacak sanki..

Son olarak BR takılmış 13 kişiye, biz gördük 17 yaşında kimlere karşı oynadı Robinson mesela neden oynamaz ?  Skrtel-Agger ikilisi kuvvetli bir forvet karşısında dağılıyor mesela neden Coates oynamaz. Johnson bu kadar formdayken neden  önde oynatılmaz arkasında Wisdom yada Flanno neden oynatılmaz. Forvet arkasında Suso’ya neden şans verilmez en azından Sterling kadar. Neden Assaidi birkaç maç ilk  11 de başlamaz. Sezon hazırlık karşılaşmalarında Ibe sağ kanatta bekleri maymuna çevirmişti. O neden 18 e alınmaz, 18 e neden bir forvet alınmaz..

Kıymetli  Liverpoolseverler bana kızıyor ama Liverpool tamda ManU, Chelsea, Barça gibi baskı kuruyor (bu  maçta da golden önce bir ara nefes alamadılar) ama tamda burada onlardan ayrılıyoruz. Onlar bu baskıdan en az iki gol  çıkarıyor biz bekliyoruz Suarez ilk 4-5 pozisyonu kaçırsın diye yada Suarez kendi başına cezasahasında çalım yapsın diye..  O kadar bencil ki Gerrard’ı maçın başında daha, geç verdiği top sebebiyle sinir etti.

Bir daha anlatmakta yarar var, Suarez müthiş bir futbolcu harika driblingçi ama son vuruşları iyi değil ve bencil.. Bize çok net bir golcü gerek Higuan, Falcao, Tanju, Jardel yada ben gibi :D  solunda Sterling sağında da Suarez oynarsa işte o zaman Suarez efsane olur.

Bunun yanı sıra Skrtel çok kötü bir maç çıkardı, Shelvey berbattı, Lucas idare ederken Allen vasat/altı gibi oynadı. Reina 2 yıldır fazlasıyla konsantrasyon eksikliği çekiyor.

Maçın genel görüntüsü budur bana göre..

LIVERPOOL: José Reina, Stewart Downing, Glen Johnson, Martin Skrtel, Daniel Agger, Lucas Leiva (Jordan Henderson, 60), Joe Allen, Steven Gerrard, Luis Suárez, Jonjo Shelvey (Joe Cole, 45), Raheem Sterling

GOL: Gerrard 87



A.VILLA: Brad Guzan, Nathan Baker, Ciaran Clark, Chris Herd, Eric Lichaj, Matthew Lowton, Ashley Westwood, Barry Bannan (Karim El Ahmadi, 86), Brett Holman (Fabian Delph, 70), Christian Benteke,  Andreas Weimann (Charles N'Zogbia, 92)

GOLLER: Benteke 29,51 Weimann 40





13 Aralık 2012 Perşembe

KISA KISA


  • Liverpool Ocak ayında FA Cup 4. Tur da Mansfield ile oynayacak..
  • Fulham yazın bizim Dempsey için yaptıklarımız yüzünden dilediğimiz özrü kabul etmiş. Bizde 2 kulübü tebrik ediyoruz Aferin.
  • Llorente EPL’de oynamayı hayal  ediyormuş. Sezon sonunda serbest kalacak ve EPL’de baştan 10 takım ilgileniyor onunla..
  • Takımdan ayrılacak ilk futbolcumuz muhtemelen Downing olacak..
  • Gençlerimiz NexLion Cup turnuvası için Singapur’a gidecek. Kadroda şu isimler var; Yusuf Mersin, Ryan Fulton, Lloyd Jones, Ryan McLaughlin, Brad Smith, Jordan Lussey, Daniel Trickett-Smith, Jack Dunn, Kristoffer Peterson, Marc Pelosi, Adam Morgan, Samed Yesil, Jerome Sinclair, Yalany Baio, Jordon Ibe, Niall Heaton, Joe Maguire
  • Villa maçında Sterling dinlendirilecekmiş..
  • Nuri  Şahin deep lying playmaker oynamak istediğini açıkladı.  Bildiğiniz gibi Nuri Liverpool’da forvet arkası oynatılıyordu.
  • BR Henderson ve Shelvey’in gelişiminden çok memnunmuş.
  • Alexis  Sanchez Barça’dan ayrılacakmış. Juve ve Liverpool adaylar arasında
  • Bütün herkes Sturridge Liverpool’da diyor.. Bakalım
  • Demba Ba ayrılacak diye Liverpool ve Arsenal kulaklarını dikmiş bekliyormuş. Bu haber de sıktı valla kıymetli Lİverpoolseverler
  • 2 senedir  aldık geldi, kulüpte, geldi de Everton’a nah çekmeye gitti denilen Tello barça ile 5 yıllık anlaşma imzaladı. 

8 Aralık 2012 Cumartesi

BR ve TERCİHLERİ




Uzun süredir yazamıyorum bu sebeple özürle başlamak en iyisi sanırım. İnşallah bu durumu düzelteceğiz yakın zamanda..

Yarın ki West ham maçında BR Suarez’in yerine Shelvey’i  oynatacağını söylemiş. Shelvey muhtemelen takım içinde ki  en çok pozisyon harcayan futbolcumuz. Bunun dışında sanki hiç alternatif yokmuş gibi davranılıyor ama ben pek inanmıyorum.

Bu şekilde davranınca BR,  ben gençlere şans verme işinden de şüphelenmeye başladım.  Sanki Suso ve Sterling’e mecburiyetten forma veriyor gibi duruyor bu Shelvey seçimiyle..

Oysa arka arkaya  3-4 maç oynasa Samed  yada Adam  ve hatta Pacheco, Sinclair bile olabilir.. Bu çocuklar bişeyler yapabilir kıymetli Lİverpoolseverler. Mesela Pacheco bütün altyapı milli turnuvalarında hem turnuvanın oyuncusu seçildi  hem bazılarında gol kralı oldu.

Yani gençleşme numara mı göreceğiz

Kıymetli Liverpoolseverler  yarın ki maç kadrosunu verip postu bitireyim..

LIVERPOOL: Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Downing, Lucas, Allen, Gerrard, Sterling, Jose Enrique, Shelvey

Adam Morgan 18 kişilik kadroda olacakmış.. 

29 Kasım 2012 Perşembe

LIVERPOOL GERÇEĞİ



Bazı kıymetli Liverpoolseverler bizi yanlış anlasa da maalesef Liverpool’umuzun tek sorunu gol atamama.. 
Bunla ilintili şunu söylüyoruz kıymetli Liverpoolseverler Suarez çok gol attı ama gol oranını mesela Torres seviyesine çekebilse şimdi nerede olurduk.

Bu arada şunu kabul etmiyor değilim Suarez çok çabalayıp çok gol pozisyonuna giriyor aferin ama çok da kaçırıyor :D

Olay şu efendim, Liverpool 10,06 şut başına 1 gol atıyor. ManU ise 5,36 şutta 1 gol atıyor eğer biz çok değil ManU kadar oran tuttursak şu an lig tablosu resimde ki gibi olacaktı..

Konu ile alakasız ama Ince’i para verip almaya çalışmak ayıp değil çünkü böyle bir futbolcu olacağı zaten biliniyordu bu işi iyi bilenler tarafından sorun bu adamı satanın sorunudur.  Rafa’nın altyapısı parıldıyor kıymetli Liverpoolseverler.. ( Yarın Eccleston ve Pacheco satılınca da olacağı bu ve arkada daha Adorjanlar falan var)

22 Kasım 2012 Perşembe

RAFA CHELSEA’DE



Nereye kadar bekleyecekti ? Anlaşılan sonsuzluk fazla uzun geldi.. Olsun biz onu hep seviyor ve hep destekliyoruz..  Yine bir gün Kırmızı forma altında kendi aldığı gençlerle (suso, Sterling,adorjan vb) görmek tek dileğim onu..

Yolun açık olsun biz bu yıl şampiyon olamayacağımıza göre inşallah sen ol..

12 Kasım 2012 Pazartesi

DANİMARKA'DA YILIN FUTBOLCUSU


CHELSEA 1-1 LIVERPOOL MAÇ SONU (EPL)



Bu maç yazısında bir değişiklik yapıp önce BR’nin maç sonu yorumlarından bahsetmeliyiz. Buna uygun olarak yazıyı geliştirmek çok daha iyi olacaktır.  Şöyle dedi BR

“İşin gerçeği çok uzun bir yol var ligin sonuna, geçen yıl Ligi 8. bitirmiştik eğer bu yıl bunun üstünde bitirebilirsek bu bizim için fantastik olur.  
Korkarım bu LFC’nin gerçeği ama genç oyuncularımız giderek daha iyi oluyor.  Bu yıl taraftarlar için de çok öğretici olacak fakat hiç kolay değil bu…
Buradakilerin çoğunun bildiği üzere harika bir tarihimiz var fakat hep arkaya bakarak yol alamayız. Eğer çok acil büyük bir bütçeye sahip olamayacaksanız o zaman gelişmek zorundasınızdır.  Bizim durumumuz da bu.
Taraftarlar bana ve takıma harika davranıyorlar ve destekliyorlar fakat kızdıkları da olacaktır bize ama şu gerçek ki inanılmaz bir taraftarımız var.
Şu an bir yada iki oyuncuya ihtiyacımız var bu bizim 6. Beraberliğimiz oldu ve bir çoğunu geriden gelip kazandık. Ama daha çok meteryale ihtiyacımız var eğer 1-2 oyuncumuz daha olursa o zaman bu beraberlikleri galibiyete çevirebiliriz.
Bu oyuncular maalesef o kadar ucu değil ve bir çoğu Ocak’ta bir çoğu gelmek istemiyor. Ama buraya geldiğimden beri patronlar harika destek oluyor.
Bu yılın Liverpool beklentileri açısından zor bir yıl olacağını biliyorum”

BR bütün gerçekleri harika bir şekilde dürüstçe anlatmış bize, bu yıl en azından Ocak ayına kadar bu şekilde bekleyeceğiz ve sabırlı olacağız. Ocak ayında da istediğimiz oyuncular alınmazsa o zaman yıl sonunu bekleyeceğiz.

Maça gelirsek 5-3-2 şekline yakın bir dizilişle çıktık sahaya, wisdom sağ tarafa, Agger sol tarafa yardım edecekti. Önlerinde iki bek orjinli Enrique ve Johnson olunca defansif, oyunu kitleyecek bir dizilişimiz oldu.  İleride işler Suarez’in çabalarına bırakılmıştı.

Chelsea ortasahasına karşı maalesef Nuri her zaman ki oyununu oynayıp buna ilaveten Allen Liverpool’da ki en kötü oyununu çıkarınca Suarez’de bişey yapamaz oldu.  Nitekim Nuri oyundan alınıp Suso girince daha etkili olduk bu dakikalarda, oyun formasyonumuzda 4-4-1-1 olmuştu.

Bu nokta da BR’ye bir eleştirim olacak madem bunları söylüyorsun o zaman Suso’yu asıl yerinde forvet arkası oynat kes Nuri’yi dün ve anzhi maçında görüldü ki bu bölgede çok daha verimli.. Oynat Assaidi’yi görsün çocuk EPL’yi.. Morgan girsin, Samet girsin bir bölüm de oyuna..

Bir eleştiri de Stevie G’ye çok çabuk demoralize oluyor gol yediğimizde ama takımın tümü ona bakıyor ne reaksiyon verecek diye..  Saha da bazen o liderliğini kaybediyor ve gençler liderlik deyince maalesef Xabi’nin anladığını anlamıyor.  Oyunun bir bölümünde Sterling düşürüldü ve Carra oraya kadar geldi ve nasılsın diye baktı çocuğa.. Bunlar gerçekten genç ve bazıları idollerinin böyle bir liderlik yapmasını isteyebilir. Gol yiyince moral bozukluğundan arka arkaya pas hataları yapmasını değil.

Enrique defansta harikaydı Hazard’a Oscar’a falan saç baş yoldurdu. Hücumda ki tercihleri ise bize saç baş yoldurdu. Bunun dışında Gerrard zaman zaman azcık iyi oynadı ve bu durumda bile üstünlüğümüz arttı.
Suarez onun standartlarında az topla oynamasına rağmen yine golünü attı ve attığımız 14 golün 10 unda imzası oldu (8 gol 2 assist) Bu yıl en hayati oyuncumuz aferin..

Son anlarda maçı kazanabilirdik bile ama olmadı. Bunlarda dönecektir bir zaman bu yıl sabır yılı unutmamamız gereken en önemli nokta bu..

Son bir not Chelsea’ye karşı %57 topla oynamışız ki bu kadar topla oynayan en son Arsenal var 2010 yılında..


CHELSEA: Petr Cech, John Terry (Gary Cahill, 40), César Azpilicueta, Branislav Ivanovic, Ryan Bertrand, John Obi Mikel,  Oscar (Victor Moses, 77),  Ramires,  Eden Hazard, Juan Mata, Fernando Torres (Daniel Sturridge, 82)

GOL: Terry 20



LIVERPOOL: Bradley Jones, Jamie Carragher, Andre Wisdom, Glen Johnson, José Enrique, Daniel Agger, Raheem Sterling, Steven Gerrard, Nuri Sahin (Suso, 60), Joe Allen, Luis Suárez

GOL:  Suarez 73

29 Ekim 2012 Pazartesi

EVERTON 2-2 LIVERPOOL MAÇ SONU (EPL)



Olabilecek en harika başlangıcı yaptık maça kıymetli Liverpoolseverler.  19. Dakika da 2-0 öndeydik. Leon Osman’dan hemencecik bir gol yememiş olsak belki de farka gidecektik.

Maça başlarken Suso’nun defansif zafiyetleri BR’nin gözünü korkutmuş olacak ki Sterling’i sağ tarafta başlattı hemde Sterling’in hızı Baines’ı defansta tutacaktı . Aslında bir nebze bu gerçekleşti ama Mirallas bizim Wisdom’u paçavraya çevirdi arka tarafta.. Maç ilerledikçe Baines’ın hem hızı hem tecrübesi ve tabi kalitesi Sterling’i oyundan düşürdü ve sarı kart almasına sebep oldu. Bunun dışında ilk yarı da gördüğümüz sahanın en kötü oyuncusu Nuri Şahin’di ve Fellaini her hava topuna bir şekilde değdi..

2. yarı başlarken ben şahsen Sterling yerine Downing alınır ve Downing’in defansif özellikleriyle Wisdom’da desteklenir diye bekliyordum. Ama BR Coates’i  oyuna alıp 5-3-2  3-5-2 geçişli bir oyuna geçti. Bu Everton’ı durdururken bizi de durdurdu aslında..

Burada BR’nin taktisyenliği övülmeli aslında daha sonra da Wisdom yerine Henderson’ı alarak 5-3,2 nin de işlemesini sağladı ayrıca Nuri Shelvey değişikliği de çok yerinde bir değişiklikti.  Ama bu taktik oyunu beraberliğe de bağladı..  Ben BR’den bir de Suso’yu forvet arkasında oynatmasını bekliyorum. Kimi kıymetli Liverpoolsever diyebilir ki çok mu takıldın bu çocuğa ama değil kıymetli Liverpoolseverler..  İlk golde ki Enrique ile paslaşmasına onun koşuyoluna attığı pasa bir bakıverin.. Benim saydığım bu üçüncü asist olan pası verişi..

Son dakikalarda ofsayt diye sayılmayan gol ManU maçında ki golle karşılaştırınca aslında saha dışında da bir çabanın gerekli olduğunu gösteriyor bize..  Gerrard yan hakeme neden golü iptal ettiğini sorduğunda ben öyle düşündüm demiş.. Kıymetli Lİverpoolseverler hakemlerin düşünmesi değil görmesi gerekmiyor mu?
Her şeye rağmen takım iyi yolda, taktik hamleleri iyi olan iyi bir TD miz var. Birde iyi bir 9 numara daha alınırsa harika olur. Bu arada Suarez 6 gole ulaştı maşallah diyelim..


EVERTON: Tim Howard, Leighton Baines, Sylvain Distin, Phil Jagielka,Leon Osman, Philip Neville, Marouane Fellaini, Seamus Coleman, Kevin Mirallas (Magaye Gueye, 45), Nikica Jelavic, Steven Naismith (Bryan Oviedo, 85)
GOLLER: Osman 22, Naismith 35


LIVERPOOL: Bradley Jones, Daniel Agger, Andre Wisdom (Jordan Henderson, 70), Martin Skrtel, José Enrique, Nuri Sahin (Sebastián Coates, 45), Joe Allen, Raheem Sterling, Steven Gerrard, Suso (Jonjo Shelvey, 45), Luis Suárez 
GOLLER: Baines (kk) 14, Suarez 20

19 Ekim 2012 Cuma

SUSO UZATTI



Gerçekten çok mutluyum, Dünyanın en büyük kulüplerinden biri LFC ve benim için doğru yer..

BR'nin bana gösterdiği inançtan dolayı çok mutluyum, hiçbir sorum olmadı sözleşme için ve hemen imzaladım..

Burada çok rahatım ve ilk 11 de birkaç maça çıktım umarım devam ederim, fakat bunu devam ettirmek için çok daha fazla çalışmalıyım..

Bugün hayatımın en mutlu günlerinden biri..

11 Ekim 2012 Perşembe

SUSO’NUN SELAMI VAR, DEMİŞ Kİ :)



Kıymetli Liverpoolseverler genç yeteneğimiz benim kişisel favori oyuncum Suso birkaç konu da kısa kısa açıklamalar yapmış. Bizde blog olarak yemedik içmedik bu konuyu siz değerli kıymetli Liverpoolseverlerin takdirine sunduk..

Suso kontrat görüşmeleriyle ilgili olarak taraftarlar rahat olsun, yakında uzun süreli bir kontrat imzalayacağım. Mümkün olan en kısa zamanda bu iş bitecek demiş.

Hafta arasında Reina’nın onu Alonso ile karşılaştırması ile ilgili olarak da Bu benim için büyük bir onur, onunla karşılaştırılmak harika fakat ben Xabi gibi oynamaktansa Xavi gibi oynamayı istiyorum demiş.

Son olarak Suso, Rafa bana telefon etti ve Cadiz’den ayrılıp buraya gelmeme sebep oldu fakat o gidip Hodgson gelince benim için her şey tersine döndü.. Hodgson demek ki harcayacaktı çocuğu..

Evet kıymetli Liverpoolseverler, sözlerime son verirken her şey gönlünüzce olsun diyorum..



7 Ekim 2012 Pazar

LIVERPOOL – STOKE CITY MAÇ ÖNCESİ (EPL)




Kıymetli Liverpoolseverler milli takım öncesi son maçımız Stoke ile..

Tony Pullis hiç saygı duymadığım, oyun stilini hiç beğenmediğim, çağdışı bir futbol aklı olan tehlikeli bir TD.. Her sene daha da geliştirdi takımı (yer olarak söylemiyorum) Çağdışı İngiliz futbolu neydi Şişir, iyi bir kafacı ya indirsin ya gol atsın olmadı kenardan orta yap.  Etherington, Pennant, Kightly gibi kenar elemanları, Crouch, Waters gibi hava hakimiyetli kazmalar :D ve şimdi de yine bizden alarak Adam gibi uzun top atıcıları var..  He bu arada  indirilen toplara vuracak Owen’ları da oldu bu sezon.. Nefretimizi kustuktan sonra geleneğimiz üzere manasız istatistiklere geçelim..

2 takım arasında son 8 maçta hiç deplasman galibiyeti yok, Stoke’un 49 maçta 39 malubiyet 10 beraberlik var 2 takım arasında, Stoke sadece 1 gol atabilmiş son 11 Anfield maçında.. Yukarıda bahsettim, Stoke’da tam 4 eski LFC oyuncusu var. Crouch, Adam, Owen ve Pennant..


SAHA: Anfield

SAAT ve YAYIN: 17:00 LigTV3 Geniş Özet (naklen yayın yok)

HAKEM: Lee Mason


LIVERPOOL: Shelvey kırmızı kart cezalısı (3 maçın 2.cisi), Lucas, Flanno ve Kelly kesin yok Enrique belki benchte olur.  Eğer yenilirsek bu 1963’den beri ilk olacak. Son 19 Anfield maçının sadece 4 tanesini kazanabilmişiz inanılmaz. 2012 de ise sadece 2 galibiyetimiz var ve bu seri golsüz beraberlikle kaldığımız Stoke ile başlamışız. Fakat bana kalırsa ilginç bir şekilde Norwich maçı ile beraber takıma inanç geldi. Yenilinen Udinese maçı bile (İstatistikler çok iyiydi ama) bunu değiştirmedi . Gerçekten de sahada işler düzeldi ve takımın lideri olan oyunculardan birkaçı sürekli BR’nin sistemine inandıklarına dair açıklamalar yapıyor. Gençler yerlerine oynadıkları ağabeylerinden çok iyi olduklarını gösterdiler ve başta Agger olmak üzere yeni kontratlar veriliyor. Soccereconomics kitabına göre daha çok transfer yapan takım değil daha çok mmaş veren takım başarılı olduğunu düşünürsek bu çok iyi bir şey kıymetli Liverpoolseverler.. BR dün Stoke maçı basın toplantısında ilk 4 için savaşacağız dedi ayrıca..  Üstelik Suarez (nazar değmesin gol atıyor) Bu arada Suarez 17 şut ile EpL’nin karavanacısı :D

Muhtemel 11: Reina; Wisdom, Skrtel, Agger, Johnson; Gerrard, Allen, Suso, Sahin; Suarez, Sterling.



STOKE: Wilkinson cezalı ve Sidibe yok bunun dışında tam kadro sahada olacaklar.. Son 17 maçımızda sadece 2 defa galibiyet alabildiler. Son 12 lig maçında galibiyet alamamış durumdalar. Sunderland’den sonra en çok berabere kalan takım kendileri, Crouch bizden ayrıldıktan sonra bize karşı oynadığı 8 maçta da gol atamadı.

Muhtemel 11:  Begovic; Cameron, Shawcross, Huth, Wilson; Walters, Whelan, Nzonzi, Adam, Kightly; Crouch 

5 Ekim 2012 Cuma

AGGER’İN KONTRATI UZATILDI..


 2006’da Rafa’nın genç transferlerinden biri olarak geldiği Liverpool’da çabucak KOP favorilerinden olan kıymetli oyuncumuz Agger yeni uzun süreli bir kontrata imza atmış.

Sezon başında patronlar (Ian Ayre falan da dahil)  onu satmaya çalıştığında parmaklarına YNWA dövmesi yaptırıp antrenmana çıkmıştı hatırlarsanız. Liverpool’un onu sevdiği kadar onun da Liverpool’u sevdiği bu kadar bariz az oyuncu vardır. İmzadan sonra şöyle bir açıklama yapmış zaten..


“Benim için bunun anlamı çok büyük, olmak istediğim yerdeyim, kulübün beni istemesi de mutluluk verici, hiçbir zaman takımdan ayrılmayı düşünmedim. Kendimi bu kulübün bir parçası gibi hissediyorum ve geleceğinin de bir parçası olmak istiyorum.. Menajer ve kulüp beni istediği müddetçe de burada kalıcam..”

Bir sözü var ki kıymetli Liverpoolseverler, beni benden aldı. Şöyle diyor Agger Neden bu kadar mutluyum diye sorarsanız benim için bunun cevabı Liverpool futbol kulübüdür.

Postu bitirirken Agger’in henüz 27 yaşında olduğunu hatırlatalım, bir savunma oyuncusu için en güzel seneleri henüz başlıyor yani.. Carra ve Hyypia’nın tedrisatından geçen Agger’den bizde daha çok şeyler bekliyoruz.. 



TWITTER HESAPLARI


Kıymetli Liverpoolseverler, bundan sonra daha iyi kaynaşma olsun diye sol kenara Twitter hesapları diye bir bölüm açtım..

Yorumlara göndereceğiniz twitter adreslerini köşemizde belirtelim ve böylece kaynaşma olsun, sosyalleşme olsun ve daha bi sürü zımbırtı :D

İlk olarak benim ve daha sonra Onur Korkmaz arkadaşımızın eklendi.. Şimdi sizi bekliyoruz..  

LIVERPOOL 2-3 UDINESE (EL) MAÇ SONU



  • BR belli ki bu kadro iki kulvarda da bizi götüremez diyor. Akşam ki maçı Norwich kadrosu kazanırdı mesela..
  • Dün gece takımımız 691 pas yapmış. Udinese sadece 173 top %70 civarı bizdeydi. Yenildik ama kimse pek önemsemiyor gibi ..
  • BR defansımız güzelleşmeli, kendine gelmeli gibisinden konuşmuş. Ama Carra ve Coates pek iyi durmuyor kağıt üstünde bile..
  • Suarez golünü attı yine ve Shelvey’de attı. İkisi de çok güzel goldü. Aferin. Suarez beni ayrıca sevindiriyor..
  • Sterling’in şutu gol olsaydı. Bakın buraya yazıyorum o çocuk sol köşeden çok gol atacaktır.
  • Henderson olmayacak mı? Sanki öyle duruyor gibi..
  • Coates çok şık ir şekilde bıraktı Reina’nın soluna :D enfes bir kafa vuruşu..
  • LIVERPOOL: José Reina, Jamie Carragher, Jack Robinson, Sebastián Coates, Glen Johnson, Jordan Henderson (Steven Gerrard, 65), Stewart Downing, Jonjo Shelvey, Joe Allen, Oussama Assaidi (Luis Suárez, 65), Fabio Borini (Raheem Sterling, 80)
  • GOLLER:Shelvey 23, Suarez 75
  • UDINESE: Zeljko Brkic, Maurizio Domizzi, Mehdi Benatia, Danilo, Giovanni Pasquale, Roberto Pereyra, Giampiero Pinzi (Willians, 70),Pablo Armero (Andrea Lazzari, 45), Marco Davide Faraoni, Emmanuel Badu, Antonio Di Natale (Mathias Ranégie, 85)
  • GOLLER: Di Natale 46, Coates 70, Pasquale 75

4 Ekim 2012 Perşembe

ORADAN BURADAN LIVERPOOL



  • Bu akşam Udinese ile karşılaşıyoruz kıymetli Liverpoolseverler, EPL maçları için maç öncesi yazmayı severken EL için nedense yazmak istemiyorum..
  • Udinese’den Danilo ile ilgileniyormuşuz..
  • BBC’ye göre Agger ile 2 yıllık kontrat yapmamıza ramak kalmış.. BR onun için geçen günlerde savaşçı kişiliği ile bize liderlik yapıyor demişti..
  • Wisdom, Sterling, Shelvey ve Henderson U21 takımına seçildi. Hayırlı olsun..
  • BR Wisdom için hafta içinde yine demeç verdi. Onda çağdaş kanatbekinden ne isteniyorsa hepsi var dedi. Hız,Güç, Topla haşır neşir olma, orta yapma..  Wisdom göze girdi anlaşılan..
  • Coventry’den Jordan Forrester’ı alacakmışız. Forrester 17 yaşında henüz ve maliyeti bize 1M u bulabilirmiş.. 
  • Wallcott için LFC Ocak ayında 6,5M önerecekmiş Arsenal’e Wallcott’A da hafta da 75B..
  • Wallcott ile bir forvet daha alacakmışız. Ocak ayında başka transfer yokmuş..
  • Bu akşam ki maç 11 imiz şöyle:  Reina, Johnson, Coates, Carragher, Robinson, Assaidi, Henderson, Allen, Shelvey, Downing, Borini. 


Sağlıcakla kalın.. 

30 Eylül 2012 Pazar

NORWICH 2-5 LIVERPOOL MAÇ SONU (EPL)



Rahat rahat güzel güzel yumuş yumuş kazandık kıymetli Liverpoolseverler…  Takım en yetkin haliyle sahadaydı. Aslında diğer maçlarla bu maç arasında ki en büyük fark bitiricilik farkıydı yoksa bu kadar olmasa da pozisyon buluyoruz biz…

Detaylarda biraz fark vardı tabi, her şeyden önce Nuri ve Suso’nun takıma girmesi yaratıcılık ve doğru pas olarak bize geri döndü. Suarez ile Suso’nun maçın başında ki pas organizasyonları kusursuzdu, ilk 10-15 dk dan sonra Nuri’de bu ikiliye yaklaşarak o bölgeyi paçavraya çevirdiler.  Hafta arasında verdiğim kadrodan tek Wisdom farkıyla çıktı sahaya LFC, ben bu kadroyu yazarken düşündüğüm başlıca konu madem Suarez %5 gibi pozisyon / gol ortalamasıyla oynuyorsa ona daha çok pozisyon hazırlamalı ki bu negatif fark telafi edilsin. Bu Downing ile olmuyordu çünkü o klasik kanat oyuncusu sıfıra in ve içeriye kes mantığıyla oynuyor.

Bütün takım göz önünde bulundurulursa maalesef Suso’dan daha iyi saha görüşü ve yeteneği olan kimse yok, bu durumda onun oynaması pas hızı ve doğru pasa muazzam etki etti. 700 saha içi pası %90 isabetle.. Bunu sadece Suso’ya bağlamak tabi ki haksızlık olur bugün muhteşem oynayan Nuri’yi de saymalıyız. 2-3 pozisyonda ceza sahasına koşuları harikaydı. Hala alışma evresinde olduğu düşünülürse bu takımın ortasahası da ortaya çıkıyor kanımca Gerrard-Allen-Nuri bu üçlü kadar akışkan pas trafiği sağlayabilecek bir başka takım yok EPL’de inanın. Buna birde soldan Suso’nun katkılarını ekleyin muhteşem bir ortasaha kurgusu ..

Birde kıymetli Liverpoolseverlerin dikkat etmesini istediğim bir konu var, Suso ve Sterling hatta Wisdom neredeyse hiç orta yapmıyor (birkaç orta oluyor tabi ama istisna onlar) bunlar tabi Rafa döneminde altyapıda ki Barça etkisiyle de açıklanabilir. Borrell, Segura ve diğerleri.. Bu oyuncular bu açıdan da çok kıymetli oyuncular..

Bireysel performanslara geçmeden birkaç eleştirilecek noktaya dikkat çekmek istiyorum.. Suso topla harika ama en az 3-4 pozisyonda takip etmesi gereken adamı takip etmedi ve bütün yük Wisdom’a kaldı. Şu an takımda ki Suso için en iyi pozisyonun ileri üçlünün solu olduğu düşünülürse bu konuda acilen hem Suso’nun hemde BR’nin bir şeyler yapması gerekir.

Nuri çok iyi bir maç çıkardı ama atılan 4-5 uzun pas yerini bulmadı biliyoruz ki Nuri bunları yapabilir, yaptığında ise City gelsin karşımıza..

Defansımız felaket bunda Johnson’ın ters kademe problemlerinin yanı sıra nedendir bilinmez Skrtel – Agger uyumsuzluğu da söz konusu üstüne Reina’nın formsuzluğunu da ekleyin. Evlere şenlik bir defans hattı sana ..
Gelelim bireysel performanslara, herkes bir yana Wisdom ile başlayalım Stoper orjinli bir oyuncu olduğundan çok fazla hücuma katkısı olmadı ama şu istatistiklere bir bakın kıymetli Liverpoolseverler, %96 olumlu pas,
        
Suarez bugün ilk şutunda golü buldu ve oynadığı en rahat maçlardan biriydi. Bence bunda rakibin Norwich olması, Suso ve Sterling ile ileri 3 le de ve Nuri, allen, Gerrard ile oynamasınında etkisi var. Şimdi çıkıpta kıymetli Liverpoolseverler diyecektir (hatta dediler bile) Suarez Ajax’ta ne goller atıyordu ? Bu sezon şu kadar maçta şu kadar gol attı, bizim en büyük yıldızımız .. Haklılar kendilerince, bana göre hala son vuruşları yetersiz, oyunun pis yönlerine fazlaca kaçan (ki her maç garanti 1 penaltımız verilmiyor) yetenekli bir futbolcu.. Bu sezon çok daha fazla gol atacaktır ama aynı pozisyonları mesela Falcao yada Huntelaar yakalasa 40 gol atar. Ajax konusunda ise son yıllarda ki golcülere ve sayılarına bakın diyorum..Örnek olarak şu an gol kralı Altidore geçen yıldan beri 35 maçta 22 gol attı ama bundan önce 86 maçta sadece 19 gol atabilmişti. Bu ligler İspanya, İngiltere ve Türkiye’ydi.  Bütün bunlardan öte  bugün beni mutlu eden bir oyun ortaya koydu. Böyle devam ederse ben özür dilerim seve seve..

Nuri, pasları, koşuları bugün çok güzel çok özel bir performans ortaya koydu. Takıma alıştıkça ve bonservisi alınacak gibi olursa hemen takımın lideri olabilir gibime geliyor. Maç boyunca Allen’in ismi çok duyulmadıysa (Nuri çıktıktan sonra duyuldu daha çok) bunda Gerrard ile Nuri’nin değişerek arkalı önlü oyununun da etkisi çok gibi geliyor bana.. Böyle olunca bütün iş Allen’a  kalmıyor. Buna artı olarak 3 pas istasyonumuz olmuş oluyor bizi tek topla atağa taşıyabilecek. Maalesef bu ne lucas ile ne de Shelvey ile olabilecek bir şey değil..
Suso ve Sterling ile ilgili yazıyorum her zaman zaten bunun dışında çok göze batan yoktu. Assaidi’nin dikey gidişi beni nedense umutvar ediyor kıymetli Liverpoolseverler yazmadan geçmeyeyim dedim.


NORWICH: John Ruddy, Russell Martin, Javier Garrido, Michael Turner,Leon Barnett, Bradley Johnson, Jonathan Howson, Andrew Surman (Wes Hoolahan, 56), Robert Snodgrass, Simeon Jackson (Grant Holt, 45), Steve Morison (Alexander Tettey, 79)

GOLLER: Morison 61, Holt 87


LIVERPOOL: José Reina, Daniel Agger, Andre Wisdom, Glen Johnson (Jamie Carragher, 74), Martin Skrtel, Raheem Sterling, Steven Gerrard, Nuri Sahin (Jordan Henderson, 66), Joe Allen, Suso (Oussama Assaidi, 59), Luis Suárez

GOLLER: Suárez 2- 38-57, Nuri  47, Gerrard 68

28 Eylül 2012 Cuma

ORADAN BURADAN LIVERPOOL




  • Geçen akşam ki maçta bazı güzel şeyler vardı ki kıymetli Liverpoolseverlerle paylaşayım istedim. Bu aralar takım hakkında güzel şeyler duymaya ihtiyacımız var sanki.

  • İzleyen arkadaşlar 2. golde Sinclair’in koşusunu görmüşlerdir sanırım, bu tarz bir koşuyu ne Suarez’den ne de Borini’den gördük. Suso’nun önündeyken önce sola doğru koşmaya başladı sonra sağa döndü ve Suso’da boşalan bu alana girerek Assaidi’ye asist yapacağı pası vermiş oldu. Artık çok duymadığımız santrafor sanatıdır bu çapraz koşular kıymetli Liverpoolseverler.

  • Büyük takımların ofansif ortasahaları İspanyol oyunculardan oluşuyor kıymetli Liverpoolseverler, M.City Silva, Chelsea Mata, Arsenal Cazorla ve Liverpool Suso :D şu oynadığı son 3 maçta en az 5 tane asist yada asist olacak pas verdi. Suarez kaçırdı filan ama bu tek vuruşluk pasları atarsa belki Suarez’e dribling fırsatı vermez değil mi :D

  • Takımımızda o kadar çok sağbek oldu ki, Johnson, Kelly, Wisdom, Flanno, McLaughlin.. Burada Flanno ve Kelly bu sezon sonunda duruma göre gidici olabilirler.

  • Şimdi oynayan bu çocukların hepsi (Sinclair hariç) Rafa’nın takıma kazandırdığı gençler, kendisine bir kez daha buradan teşekkür ediyor ve tuttuğun altın olsun diyoruz.

  • Haftasonu Norwich maçına da şu 11 le çıksın istiyorum BR Reina-Johnson, Agger, Skrtel, Enrique, Allen, Nuri, Gerrard, Suso, Suarez, Sterling

  • Suso ileri 3 lünün arkasında Gerrard’dan daha mı başarılı yoksa bu kadar saf bir yetenek görünce bizim kafa bi dünya mı oldu.

  • Agger bu haftasonu kuvvetle muhtemel oynayacak, Borini %50-50 Kelly 2013’e kadar yok.

  • Bütün forumlar Norwich maçı için Suso’yu ilk 11 de gösteriyor. Nuri mi? Allen mı? Gerrard mı? Suso mu?  Bence içlerinden en çok Suso’ya ihtiyacımız var. :D 

27 Eylül 2012 Perşembe

WBA 1-2 LIVERPOOL MAÇ SONU (LC)



  • Öncelikle bu takım 3-0 yenilen takımdan daha iyi oynadı. Diyebilirsiniz WBA’da 4-5 futbolcu yoktu diye ama bize tamamen gençlerden kurulu kadro ile çıktık.
  • Carra bu maçların oyuncusu olmuş iyice zaten ezelden beri  topla iyi değildi sırıtıyor iyice. (Efsanemizdir o ayrı)
  • Sinclair LFC tarihinin en genç futbolcusu oldu. 16 yıl 6 gün ile
  • Nuri doğal bir Lider bugün bunu gösterdi.
  • Suso saha görüşünü yine ortaya koydu asist yapılan pası attı yine, hafta sonu da aynısını yapmıştı. Bence Sterling ile ilk 11 in değişmezi olmalı devre arasına kadar.
  • Assaidi yedekten mi girecek ne yapacak ama her maç illa 20-25 dk verilmeli, hemen dikine hareket ediyor.
  • Pacheco atlaması gereken eşiği atlayamadı maalesef ama yeteneği onu da bazı maçlarda öne çıkarır..
  • Wisdom bence Kelly’den daha iyi, Robinson’da her daim bu kadronun elemanı  belli..
  • Borini – Sterling – Suarez yerine mesela Sterling – Assaidi – Huntelaar olsa 10 gol fazla atmış olurduk garanti.

Samed hazır değil bu seviye için birde Morgan’ı görmek lazım..

23 Eylül 2012 Pazar

LİVERPOOL - MANCHESTER UNITED MAÇ ÖNCESİ


Güzide kulübümüz 186. Maçına çıkıyor ManU ile kıymetli Liverpoolseverler. Bu postu cep telefonundan attığımdan çok uzatmayacağım.

SAHA: Anfield

SAAT VE YAYIN: 15:30 LigTv3

HAKEM: Mark HALSEY

LIVERPOOL: Lucas sakat Cole şüpheli ama anladığım kadarıyla takıma yararlı olacağı şüpheli. RVP Bize karsı son 5 maçta 4 gol atmış durumda, evimizde son 11 macın sadece 2 tanesini kazandık ki bu bizi rahat rahat küme düşme adayı yapar. Vidic son 2 maçta da kırmızı kart görmüş son 4 macın da 3 ün de kırmızı görmüş. Suarez 12 şut ile EPL de karavanacıların kralı durumunda :D

Muhtemel 11: Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Allen, Gerrard, shelvey (Nuri), Borini (Downing), Suarez, Sterling.


ManU: Rooney, Smalling, Young ve Jones sakat. Fletcher şüpheli. Son 23 macın 17 sini kazandılar, geçen sezondan beri 13 penaltı kazandılar ki bu alanda EPL birincisi ManU gücü nereden geliyor belli biz aynı donemde 20 penaltı katli yaşamışızdır. Suarez gole giderken kendini 10 kere yere atmıştır.

Muhtemel 11: DeGea, Rafael, Evra, Vidic, Ferdinand, Kagawa, Nani, Scholes, Carrick, Valencia, RVP

21 Eylül 2012 Cuma

MANU MAÇINDA KİLİT EŞLEŞMELER



 RVP – SKRTEL
Geçen sezon ikisi de harika bir sezon geçirdiler .  Bu sezon RVP güzel devam ediyor ama LFC savunması acınacak halde kıymetli Liverpoolseverler, rakipler ilk gelişte gol bulamazsa ikincisinde mutlaka buluyor.
Havadan geçilmez Skrtel ama bu form durumuyla illa birkaç pozisyonda topa vurduracaktır. Dua edelim RVP gününde olmasın ve Reina süper bir maç çıkarsın ve bu iki şey aynı anda olsun.




SUAREZ – VİDİC
Vidic’in en azından bir sarısı var ama bu pozisyonda ki üstünlük rakibi bertaraf edip gol atmakla oluyor ve 2 sezondur Suarez bu konuda hayli başarısız. Yine de her şeye rağmen ben güveniyorum Suarez’e nasıl Tv başında bize saç baş yoldurduğu kadar rakip oyunculara da yolduruyor ki bu bir avantaj olabilir.




KAGAWA – ALLEN
Kagawa’nın hareketli oyunu bir kenara burada Allen’in ne yapacağı Kagawa’dan daha önemli maç için..  Allen belli ki oyununu bir seviye üste çıkarmaya hazır, saha görüşüne kimse bişey diyemez sanıyorum ama ondan beklediğim şu acemiliği bir kenara bırakıp Modric’in son iki sezonu gibi çok daha aktif bulunması oyun içerisinde..  O zaman bu maçın kahramanlarından biri olur.


GERRARD –CARRICK
 Tabi normalde “Captain Fantastic” bu adamla karşılaştırılmaz ama maalesef Gerrard çok kötü başladı sezona son Sunderland maçını bir kenara koyarsak konsantre değil gibi gözüküyordu ve istatistiklere bakılsa sanıyorum bu kadar pas hatasıyla oynayan biri değildi.  Carrick ise belirli bir standartın üstüne çıkamadığı gibi altına da düşmüyor ama zaten ondan istenilen bu olduğundan her zaman güvenilir bir futbolcu olarak sahada oluyor.


STERLING – RAFAEL
Evra’nın karşısında da olabilir ama sanırım Rafael’in karşısında olmakla bize daha çok yararı olabilir. Son 2 maçta hemen hemen bütün tehlikeler Sterling tarafından geldi.  Güçsüzlüğü tek handikapı buda onu Evra karşısında çok zorlar. Ben aslında onun içeri katedip reserve maçlarında ki gibi daha çok kaleyi yoklamasını istiyorum, böylelikle silahları çoğalacak ve defansa daha büyük problem olacaktır. (zaten şimdiden bazen  kişi geliyor önüne ya)


Bunların dışında Samed ve Suso muhakkak 18 kişilik kadroda olması lazım. Ayrıca Shelvey  yerine Nuri’nin oynaması pas akışkanlığı açısından Liverpool’a yarar getirecektir.


LIVERPOOL - MANU



Pazar günkü derbiyle ilgili güzel bir video hazırlanmış.. Kıymetli Liverpoolseverler baksın bakalım :)

SUSO YOUNG BOYS MAÇINDA

Suso YOung Boy maçında bize tekrar potansiyeli hakkında bilgi verdi. ManU maçında sahaya koysak sırıtmayacaktır.



ekte Young Boys maçında neler yapmış onun videosu var. Suso yazısına bir tık yeter..



Suso

19 Eylül 2012 Çarşamba

LIVERPOOL’UN “YOUNG” BOYS KADROSU




BR hafta sonu  ManU maçını da düşünerek Young Boys maçına gençleri götürdü.  BR kendi demeçlerinde de Samed’e ve Suso’ya yer vereceğini söylüyordu zaten. Bu gibi zararsız maçta denemiş olacak hemde..  

Reina, Steven Gerrard, Luis Suarez, Glen Johnson, Martin Skrtel, Daniel Agger, Joe Allen ve Martin Kelly İngiltere’de kaldı.

Bana kalırsa yarın ki maçta 11 imiz şöyle olacak.

Brad Jones

Flanagan – Carra – Coates – Robinson

Henderson – Nuri – Suso (Coady)

Downing – Samed - Pacheco




17 Eylül 2012 Pazartesi

SUNDERLAND 1-1 LIVERPOOL MAÇ SONU (EPL)




Bu sezon ki klasik oyun başlangıcımızı yaptık kıymetli Liverpoolseverler, ayağa pas, ortasaha da özellikle birbirine yakın oynama şeklinde değişiklik forvet bölgemizdeydi  Sterling sağda bu sefer Borini merkezde ve Suarez solda oynadı. Daha normale yakın bu yerleşimde yine de bana kalırsa problem vardı. Sterling kendi gibi hızlı Rose’un karşısında olmasındansa solda daha da faydalı olabilirdi. Yine de takımın tek yıldızı gibi göründü ya neyse :D

Yine klasik olduğu üzere ilk atakda golü yedik ve takım 2. Yarıya kadar dağıldı ve toplayan olmadan oynadı. Bireysel olarak birkaç futbolcudan bahsetmek lazım..

Sterling, bütün tehlikeli ataklarda o vardı ya adamı geçip orta yaptı, ya korner oldu oradan devam ettik. Ne zaman pas verecek ne zaman içeri girecek ne zaman adam geçecek büyük bir olgunlukla değerlendirip en doğru kararı veriyor. Uzun zamandır görmediğimiz kadar orijinal bir kanat oyuncusu çok büyük yıldız olabilecek potansiyeli var.

Gerrard, Son 4 maçtır en iyi performansıydı ama sanki bıkmış bir hali var. Yine de captain fantastic günlerinin çok uzağında sıradan bir ortasaha gibi oynuyor kaptana dikkat diyoruz.

Shelvey, iki ortasahanın ilerisinde forvet arkası bence  çok iyi performans verdi ama yine de çok bariz bir kalite farkı var Cazorla, Silva, Nasri ve Mata’ya bakınca..

Borini, Biraz zaman verilmeli ama verilmiş zamanı kullanmış Carroll neden gitti neden buna muhtaç bırakıldık bilmiyorum.  Bu sene 10 gol atar yine de bana kalırsa..

Suarez, her pozisyonun içinde Suarez ile varız, son vuruşa kadar iyi getiriyor ama orda problem var işte. Fazladan maalesef spor ahlakı bir hayli düşük, yine penaltı alayım diye sarı kart gördü. Bence gerçekten satılması gereken bir futbolcu artık.. 

15 Eylül 2012 Cumartesi

SUNDERLAND –LIVERPOOL MAÇ ÖNCESİ (EPL)




Son 50 yılın en kötü başlangıcını muhtemelen devam ettireceğimiz hafta Sunderland karşısındayız kıymetli Liverpool severler..

Sunderland’i kendi sahalarında yeniyorduk kıymetli Liverpoolseverler ta ki son 2 maça kadar.  Son 6 maçın 4 ünü kazanmışız ama son 2 maçı kaybetmişiz. Aynı  zamanda da son 3 maçın 2 sini kazanmışlar..

Ben olsam demedim hiç bu yazılarda ama diyorum şimdi, ben olsam 18 e samed yada morgan’ı alırdım saçma sapan forvetsiz çıkıyoruz. Ben olsam Borini’yi oynatmaz Samed yada Morgan’ı oynatırdım. Ben olsam Rafa’yı getirir.. şaka şaka abarttım


SAHA:  Stadium of Light

SAAT ve YAYIN: 19:30  LigTV3

HAKEM:  Martin Atkinson



SUNDERLAND:  Cezalı yok, Bardsley, Brown kesin yok, Johnson ve Vaughan şüpheli. Sunderland kendinden üsttekilerle oynadığı 10 maçı kazanamadı (biz şu an onlardan kötüyüz) 4 yıldır evindeki ilk maçı kazanamıyorlar, Steven Fletcher son 4 maçta 4 gol attı.

Muhtemel 11:  Mignolet; Gardner, Cuellar, O’Shea, Colback; Johnson, Larsson, Cattermole, McClean; Sessegnon, Fletcher



LIVERPOOL:  Cezalı yok, Cole ve Lucas sakat, Assaidi de ve Enrique’de hafif sakatlık var ama benchte oturacaklar. Shankly’nin takımımızı 2. Ligden çıkarttığından beri en kötü sezon başlangıcı, eğer bu maçta yenilirsek 109 yılın en kötüsü olacak. Beraberlik alırsak bu 100 beraberlik olacak EPL’de..

KESİN 11: Reina, Kelly, Skrtel, Agger, Johnson, Allen,Gerrard, Shelvey, Borini, Suarez, Sterling.

11 Eylül 2012 Salı

ŞAMPİYONLUK HAYALLERİ ve BENİTEZ


 Rafa son kitabında son senesiyle ilgili çarpıcı iddialarda bulunmuş kıymetli Liverpoolseverler..

Birkaç alıntı yaparsak, sadece 4 puanla ikinci olduğumuz sezondan sonra şampiyonluk için ne yapmamız gerektiğini biliyorduk. Ön tarafta Torres’i destekleyecek birine ihtiyacımız vardı ve Stoper mevkiinde güçlü uzun bir isim takıma katmalıydık.


Torres’i desteklemek için Rafa’nın aklında ki tek isim Jovetic’miş. City ve Chelsea’de bu oyuncunun peşindeyken yüksek bir bonservis bedeliyle oyuncuyu alabilirmişiz. (Rafa bir röportajında Jovetic ile anlaşmıştım demişti)

Fakat Rafa 6. Sezonuna başlarken şöyle diyor 6. Sezonumda birden banka müdürü oldum. Hicks ve Gillet yaptıklarını bankaları sakinleştirmek için yapıyordu, taraftar için hiç birşey yapılmıyordu.  


Westham’dan Upson yada Birmingham’dan Distin’den birini alacaktım. Fakat Liverpool bir futbol kulübü olmaktan çıkıp bir ticari mal halini almıştı, bu sırada da bana verilen (bir kısmını kendi oluşturmuştu futbolcu satarak) transfer bütçesi birden bire uçmuş oldu.


Ona göre son senesinin açıklamalarından bir kısmı böyle, Rafa hala Liverpool’da bitmemiş bir işi olduğunu düşünüyormuş.