24 Eylül 2010 Cuma

ÇOCUKLUĞUMUN OYUNLARI-1 LİMON




O zaman PC başında değil arsalarda koştururduk futbol topunu, arka sokakla ön sokakla mahalle maçları yapar.. Futbolcuların sahaya çıktığı gibi olsun diye tek sıra halinde (kaptan önde tabi) 2 sokak boyunca koşardık..

Çok sahamız vardı top oynayacak, o kadar ki antrenman ve aramızda ki maçları oynadığımız sahayı saymazdık bile, küçüktü.. Futbol’dan daha çok farklı oyunlara oynamaya yarardı.. Mesela kızlarla tek oynayabildiğimiz oyun olan, Gelin/Damat oyunu, mesela kayış oyunu, uzun eşekte orada oynanırdı, Birdirbir de..  Ben en çok Limon oynamayı severdim. Şimdi bakınca iki şeye bağlıyorum etraftaki mahalle takımlarından daha iyi oynamamızı, daha yetenekli olmamızı, Limon oyunu ve Plastik topla yaptığımız maçlar..

Bugün canım çocukluğuma gitmek istedi, çocukluğumda Limonu tek kullandığımız yere evimizin karşısında ki sahaya.. Oyunu bilmeyenler için anlatalım biraz..

2 yada 3 m çaplı daireler çizilip, ortasına oyuncular oturur (biz en az 4 kişi ile oynardık) ebe olan elinde yarım limon ile ayakta ve dairelerin dışında duru ve limonu dairelere atarak içine düşürmeye çalışırdı. Daire içindekiler el hariç diğer uzuvlarıyla topu öncelikle daireden daha sonra da arsadan uzağa atmaya çalışırdı. Yapabilirseniz paslaşabilirdiniz (ki biz yapabilirdik :) ) yada hasımı olduğunuz kişinin dairesine düşürmeye çalışırdınız. Limonu yarmak, çok uzağa asfalta atmak zevkin doruk noktalarıydı ki, asfalta giden limonu oradan atmak zorundaydınız, dairelerin olduğu bölgeye ulaşamayacak gibiyse sizde arkasından gider muhtemel limonu vardırabileceği yerlerde dururdunuz ki daha da uzağa vurabilesiniz. (Çok kişi ağlayıp mızıkmıştır bu oyunda) Akşam birde Annenizden azarı unutmayın, üst baş, saçlar limona bulaşmış ve limon kokuyor olurdu..

Çocukluğumun en değerli yanı, Pc başında geçmemesiydi, PES’de ki gibi yemyeşil sahalarımız olmadı hiç ama dünyanın en iyi futbolcularına yine de çalım attık. (Mesela ben efsane Brezilyalı Alemao’ya çok çalım attım) Defansta oynayanlar defansçıların ismini alırdı, Forvet olanlar forvettekilerin. Belki de biz onlardan daha iyiydik kimbilir ? Onlar plastik topla rüzgara karşı rakibine çalım atabilirmiydi. Yada bir dairenin ortasında otururken gelen limonu ayağında saydırıp asfalta atabilirmiydi ? 

1 yorum:

fizyoterapist dedi ki...

oyunu ilk defa senden duydum abi.
-biz genelde maç yapardık.futbol topu bulunmaz bir lükstü,plastik toplara gelince, plastik toplar vazgeçilmezimizdi,plastik top da bulamayınca çam kozalakları veya yuvarlak yumruk kadar taşlarla oynardık :D
-her ay bir ayakkabı patlatırdık :D peder bey usanmıştı bana ayakkabı almaktan.
-şimdi düşünüyorum da avrupadaki alt yapı,imkanlar bizde olsa kaçımız futbolcu olurduk?:D
-bilmiyorum bizim sadece bizim adanada mı bu böyleydi?başka yerlerde nasıldı?mesela futbol oynamak için de basketbol oynamak için de hafta sonları kendi okulumuzun bahçesine hizmetli abiler tarafından sokulmazldık :D